Informes i articles
L’assetjament a Sirte. PDF Imprimeix Correu electrònic
dilluns, 3 d'octubre de 2011 07:58

Vicenç Fisas, Director de l'Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Publicat al Diari ARA

Se’n recorden de l’assetjament de les tropes de Gaddafi a la ciutat de Bengasi, ara fa uns mesos, i com això va desencadenar una corrent d’opinió favorable a la intervenció de l’OTAN? Doncs ara hauríem d’estar igualment preocupats per com els rebels assetjen la ciutat de Sirte i la bombardegen des de l’aire (l’OTAN) i amb canons que no tenen gaire precisió. No m’agraden les imatges de l’artilleria rebel disparant contra la ciutat, doncs de ben segur mataran a civils (convidats a deixar la ciutat) i destruiran la infraestructura civil. Crec que el Dret Internacional Humanitari no es respecta en aquesta ocasió, i és per això que el Consell Nacional de Transició, el nou govern libi, hauria de ser molt estricte per evitar danys a la població civil. Preocupen també les noticies de revenges i tortures, que faran molt difícil la reconciliació en un país que, agradi o no, hi ha molta gent gaddafista. És per això que el futur d’aquest país no podrà ser blanc o negre, sinó fruit d’al guns pactes de convivència en el marc d’una democràcia.