Jocs i dinàmiques

Si teniu interès en treballar l’educació per la pau però voleu fer-ho amb suport extern, us podem venir a ajudar.

Eines per construir la pau dins la nostra aula
Aquest és un taller per treballar aquells conceptes bàsics (pau, violència i conflicte)que ens permeten entendre què és la pau positiva, experimentar i reflexionar sobre algunes estratègies i recursos per caminar envers aquesta pau positiva, i finalment decidir quines d’aquestes volem impulsar en la nostra vida d’aula, prendre el compromís de fer-ho i fer-nos-en el pla de treball.
Objectiu:
Conèixer el concepte de pau positiva, reflexionar com introduir-la a l’aula i fer-ne propostes.

8-12 Cicle mitja i superior de primària
3 sessions d’1 hora.

Continguts:
. Conceptes de pau, violència i conflicte.
. Eines pel conflicte a la classe.

. El castell de cartes.
. El mandala de la pau.
. La comunicació dofí.

Els murs
El 2015, aprofitant la celebració del 25è aniversari de la caiguda del mur de Berlín, proposem una seqüència didàctica sobre els murs que ens construïm les persones. Aquesta es proposa en dues sessions d’1h, una de taller a partir de dos jocs i una de conversa amb algun testimoni que hagi conviscut amb algun mur i en conegui les conseqüències a fons, sempre plantejant l’experiència des d’una mirada constructiva i de futur.
Objectiu:
Explorar els nostres murs, interiors i exteriors. Conèixer causes i conseqüències dels murs fronterers.

2 sessions.

Continguts:
. Els murs interiors, les barreres que ens auto imposem
. Els murs exteriors, els actuals murs de la vergonya.
. Els nostres murs
. El mur fronterer
. Testimonis de murs

La Mandala de la Pau
En una sessió els infants reflexionen, a partir del trencaclosques de la mandala, sobre el concepte de pau positiva i aquelles coses que la conformen.
Objectiu:
Conèixer el concepte de pau positiva i imaginar propostes.

8-12 Cicle mitja i superior de primària

1 sessió.

. Concepte de pau
. Idees per construir la pau

Activitats:
. Trencaclosques de la mandala.

Objectiu:
Mostrar el joc de Belfedar com una estratègia per treballar habilitats per al conflicte i crear grup.

>10

1 sessió.

Continguts:
. Creació de grup-comunitat.

Activitats:
. Fem una partida del joc de taula Belfedar.

Si voleu més informació sobre aquests o altres tallers d’educació per la pau podeu contactar amb nosaltres al 935868844 o a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la .

mandala