CatalanEspañol (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)
Municipis constructors de Pau
Publicacions de l’Escola de Cultura de Pau
A través de diferents projectes realitzats en l’àmbit local, s’han elaborat diferents publicacions a les que podeu accedir des d’aquesta pàgina:
Transformació de conflictes a la ciutat
Guies didàctiques per a donar eines a professionals de serveis d’atenció a les persones i actors comunitaris. La col•lecció inclou 11 guies, amb idees de com reforçar un l’enfocament holístic de la transformació de conflictes a diferents tasques d’atenció a la comunitat, i eines per a facilitar l’anàlisi dels professionals d’aquest camp.
Pràctiques de Diplomàcia de ciutats
Llibre escrit per a la Diputació de Barcelona que recull reflexions, eines i bones pràctiques de ciutats europees per prevenir la violència, transformar els conflictes, sensibilitzar i educar per la pau, aplicar polítiques coherents amb la pau, pal•liar l’impacte de la guerra en altres municipis, etc. Llibre disponible en català i anglès
Idees per construir la pau
Quaderns monogràfics que descriuen pràctiques municipals promotores de pau.

Altres recursos

• Bibliografia recomanada
Vols saber-ne més sobre com promoure la pau a la ciutat? Aquí trobaràs algunes publicacions recomanades.
• Campanyes de pau destinades a ciutats
Alcaldes per la pau - Visió 2020 pel compliment de l’article IV del Tractat de No proliferació Nuclear que preveu el desarmament de les armes nuclears.
• Xarxes de municipis que treballen temes relacionats amb la pau
Ciutats i Governs Locals Units – Comissió de Diplomàcia de ciutats
Ciutats Segures - Safer Cities
Coalició Europea de Ciutats Contra el Racisme (ECCAR)
Enti Locali per la Pace e i Diritti Umani
Fòrum Europeu per la Seguretat Urbana (FESU)
Laboratori internacional de la Ciutat del Infants
Observatori Europeu de Ciutats i Pobles per a Tothom
Pacte Ciutadà pel Sud-est d’Europa
Red Mujeres y ciudad
URB-AL 14
Xarxa de Ciutats Internacionals de Refugi (ICORN)
Xarxa de pobles i ciutats pels drets humans
Xarxa Internacional de Museus per a la Pau
Zona Lliure de paradisos fiscals

Projectes

Transformació de conflictes en l’àmbit comunitari
Eines útils per a personal de serveis d’atenció a les persones i comunitats per transformar els conflictes a nivell comunitari

MaPeaCities
Mapa que recull bones pràctiques promogudes per ajuntaments d’arreu del món, dins i fora del propi municipi

Formacions

Transformació de conflictes per professionals de serveis d’atenció a les persones i comunitats
Formacions amb enfocament de pràctica reflexiva adreçat a professionals que lidien amb el conflicte a nivell comunitari. S’ofereixen formacions en tres tipus de formats: cursos, grups de treball i acompanyament.

Publicacions

Transformació de conflictes a la ciutat

Pràctiques de Diplomàcia de ciutats
Reflexions, eines i bones pràctiques de ciutats europees per prevenir la violència, transformar els conflictes, sensibilitzar i educar per la pau, aplicar polítiques coherents amb la pau, pal•liar l’impacte de la guerra en altres municipis, etc.

Idees per construir la pau
Quaderns monogràfics que descriuen pràctiques municipals promotores de pau.

E-mail: pr.educacio.escolapau@uab.cat
Tel. +34 93 586 88 44