Diplomatura de Postgrau de Cultura de Pau 2020-2021
Des del seu inici el 1999 aquest postgrau forma professionals en l'àmbit de la cultura i la construcció de la pau. La formació aporta coneixements teòrics i pràctics sobre educació per a la pau, cultura de pau i transformació de conflictes a nivell micro (relacions interpersonals) i també aprofundeix en l'anàlisi dels conflictes armats internacionals i els processos de pau, la participació de la societat civil en la construcció de la pau, els drets humans, l'ecofeminisme i la dimensió de gènere en els conflictes i la construcció de la pau.
El postgrau s'imparteix del 13 d'octubre de 2020 al 3 de juny de 2021, dimarts i dijous de 16h a 20h, a la Facultat d'Educació de la UAB. Té una càrrega lectiva de 30 crèdits ECTS (European Credit Transfer System), equivalents a 240 hores lectives, 125 hores de treball de final de curs i 385 hores de treball individual, aproximadament.
Més informació sobre el Postgrau aquí. Inscripcions aquí.
Negociacions de pau. Anàlisi de tendències i escenaris
Aquest anuari analitza processos i negociacions de pau que van tenir lloc en el món durant el 2019, any en el qual es van identificar un total de 50 processos i negociacions de pau a nivell mundial: 19 a l'Àfrica (38% del total), 12 a Àsia (24%), set a Europa (14%), altres set a l'Orient Mitjà (14%) i cinc a Amèrica (10%). L'examen de l'evolució i les dinàmiques de les negociacions a nivell mundial permet oferir una mirada global sobre els processos de pau, identificar tendències i facilitar una anàlisi comparativa entre els diferents escenaris. La publicació també analitza l'evolució dels processos de pau des de la perspectiva de gènere. Un dels principals objectius de l'informe és posar la informació i l'anàlisi al servei d'aquells actors que, des de diferents nivells, participen en la resolució pacífica de conflictes, incloent les parts en disputa, mediadors, societat civil, entre d'altres. (en castellà)
Decarregueu-vos l’informe aquí.
|
|
Agenda
Properes sessions (en línia) del curs “Avaluar per transformar”
05.05.20 y 20.05.20
17:00-19:30
Per Luís González i Vanessa Andreotti
En línia
Les properes sessions del curs Avaluar per transformar aniran a càrrec de Luís González (Fuhem Ecosocial), sobre “Com avaluem les contribucions de l’alumnat, del centre educatiu i de l’entorn proper” i, com a conferència de cloenda, la Vanessa Andreotti (University of British Columbia, Canada) sobre “Com avaluem les contribucions de l’alumnat, del centre educatiu i de l’entorn proper a la transformació del món, incorporant la pluralitat de sabers i la perspectiva intercultural”. Aquestes sessions es faran en format virtual degut a les mesures de confinament. El “Curs Avaluar per transformar”, impulsat per Edualter amb el recolzament de l’Escola de Cultura de Pau, forma part del projecte Competències i EpD, per a promoure els valors de Justícia Global als centres escolars, i rep el suport de la DJGCI de l’Ajuntament de Barcelona. Mes informació, aquí.
|
|
|
|
Publicacions i recursos
|
| Apunts ECP de Conflictes i Pau
Nova col·lecció de publicacions que aborda temes d’actualitat, aportant reflexions sobre anàlisi i transformació de conflictes i construcció de pau. Aquesta col·lecció inclou els següents títols: Conflictivitat armada i resolució de disputes al Sud-est asiàtic: evolució històrica i reptes de futur (Núm. 6 Abril 2020); La construcció (dispar) de les narratives securitàries al continent africà i les seves respostes (Núm. 5 Abril 2020); Altos el foc en conflictes armats durant la pandèmia del coronavirus (Núm. 4 Abril 2020); 20 anys d’implementació de l’Agenda Gènere, Pau i Seguretat (Núm. 3 Març 2020); Conflictivitat armada i violència contra la població LGTBI: reptes per a la construcció de pau (Núm. 2 Març 2020); ¿On és la revolució sudanesa i les seves dones? (Núm.1 Març 2020). Pots accedir a tots el números d’aquesta col·lecció aquí. |
|
|
|
Vídeo-resum de la sessió “Avaluació transformadora com a part del model curricular. Què i com avaluem”
Vídeo resum de la sessió introductòria de curs “Avaluar per transformar” organitzat per Edualter en col·laboració amb l’Escola de Cultura de Pau i el suport de l’Ajuntament de Barcelona. La sessió, dinamitzada per Clara Massip i Cécile Barbeito, explica el plantejament teòric de l’avaluació que transfereix (competències) i transforma (l’entorn), articulat en el projecte Competències i EpD i recolit al llibre Competències per a transformar el món. Veure el vídeo resum aquí. |
|
|
L'ECP als mitjans
|
|