Educar para la paz, organizar centros constructores de paz.

Marina Caireta, Investigadora de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Revista Àmbits de psicopedagogia, nº35, verano 2012.

No hi ha dubte que tothom vol la pau. Construir la pau és un repte col•lectiu en el qual tots i totes hem de participar, per això cada persona és important. Educar persones capaces d’aportar a la construcció d’una cultura de pau, tan des dels seus coneixements, com des de la seva actitud i habilitats és bàsic. Podríem dir que la persona és la unitat de treball en aquesta matèria. Aquest és el nostre punt de partida.

Alhora, no podem perdre de vista que les persones són modelades pel context on creixen i viuen, per l’entorn on es troben immerses. És a dir, per educar per la pau és imprescindible garantir entorns on es donin unes condicions desitjades i planificades afavoridores d’aquesta.

Ver pdf (en catalán)

Postconflicto y postviolencia armada.

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona. Iniciados …