El acoso en Sirte.

Publicado en el Diario ARA

Se’n recorden de l’assetjament de les tropes de Gaddafi a la ciutat de Bengasi, ara fa uns mesos, i com això va desencadenar una corrent d’opinió favorable a la intervenció de l’OTAN? Doncs ara hauríem d’estar igualment preocupats per com els rebels assetjen la ciutat de Sirte i la bombardegen des de l’aire (l’OTAN) i amb canons que no tenen gaire precisió. No m’agraden les imatges de l’artilleria rebel disparant contra la ciutat, doncs de ben segur mataran a civils (convidats a deixar la ciutat) i destruiran la infraestructura civil. Crec que el Dret Internacional Humanitari no es respecta en aquesta ocasió, i és per això que el Consell Nacional de Transició, el nou govern libi, hauria de ser molt estricte per evitar danys a la població civil. Preocupen també les noticies de revenges i tortures, que faran molt difícil la reconciliació en un país que, agradi o no, hi ha molta gent gaddafista. És per això que el futur d’aquest país no podrà ser blanc o negre, sinó fruit d’al guns pactes de convivència en el marc d’una democràcia.

El reto de la Misión de la Liga Árabe.

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.Diari ARA …