El reto de la Misión de la Liga Árabe.

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Diari ARA

La Missió d’Observació de la Lliga Àrab ja ha visitat la ciutat màrtir d’Homs, la tercera ciutat de Siria, on els tancs i els franctiradors del règim de Baixar al Assad han fet 43 morts en els darrers dies, amb l’intenció de castigar encara amb més duresa els dies previs a la visita de l’esmentada Missió. Caldrá veure si els observadors, una dotzena, tindran la possibilitat de parlar amb els opositors, visitar els barris més castigats i presenciar alguna de les massives manifestacions de la ciutat. Està per veure també si a d’altres ciutats opositores tindran les mateixes possibilitats, perquè de ben segur, el règim farà tot el possible per amagar els tancs, però ho tindrà dificil per amagar la destrucció, la llista de morts i els ferits que estan hospitalitzats. Des de fa mesos circula per internet un munt d’imatges que la Missió no podr&agrav e; obviar, per molt que el Govern intenti fe veure que no passa res i tot està en calma, a imatge de la capital, Damasc, controlada pel règi men. Cal confiar amb la inteligència i capacitat dels observadors per descobrir la veritat.

Espiral de inestabilidad en el Congo.

Josep Mª Royo Aspa, Investigador de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de …