Geopolítica y crisis humanitaria.

Josep Mª Royo Aspa, Investigador de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Diario ARA

La Banya d’Àfrica és una de les regions més turbulentes i amb més importància geoestratègica dels darrers 150 anys. Escenari de la lluita de l’Imperi Britànic per control del Mar Roig, d’Egipte per les aigües del Nil, de la confrontació Est-Oest de la Guerra Freda, de la Guerra contra el Terror de Bush i d’un dels principals desplegaments militars mundials per prevenir la pirateria somali. Operació fracasada i d’un cost estratosfèric, on hi és Espanya. A més, ha fet el trànsit de les confrontacions de caire comunista a les insurreccions pel control dels recursos, identitàries i vinculades a l’islamisme armat del segle XXI. Els països que la formen pateixen algun tipus de rebel•lió, guerra interna o bé regional. Quan afrontarem les causes i la nostra responsabilitat en aquesta situació?

El reto de la Misión de la Liga Árabe.

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.Diari ARA …