Paz por inmunidad.

Diari ARA

Fa unes setmanes, i a diferència del cas de Siria, en el que no va estar mai possible arribar a un acord, el Consell de Seguretat de l’ONU ja va exigir al president del Iemen que abandonés el poder i es fes una ràpida transició política al pais. El Consell de Seguretat també va urgir a una ràpida implementació d’una iniciativa del Consell de Cooperació del Golf que proposava el traspàs del poder de Saleh a la vicepresidència, la formació d’un govern interí, una nova Constitució i la celebració d’eleccions. Informacions de premsa ja apuntaven aleshores que Saleh posava com a condició obtenir una clàusula d’immunitat abans de subscriure qualsevol acord. Ara, finalment, els Estats Units li han ofert un exili, amb l’excusa de proporcionar-li tractament mèdic, amb la qual cosa el pais podrà fer la transició vers la democràcia. Una vict òria més del poder popular que aquest any ja ha aconseguit quatre canvis de règim. Ens queda Siria. De moment, Iemen té una oportunitat de celebrar eleccions d’aquí pocs mesos i d’aconseguir una estabilitat molt desitjada per Aràbia i pels Estats Units, atès la presència d’al Qaeda en el país.

El reto de la Misión de la Liga Árabe.

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.Diari ARA …