El Punt Avui.
L’octubre de l’any passat la Fundació Bofill va fer públic un informe que concloïa que el 30% dels mestres s’autocensuraven per evitar problemes a classe. Un any després, i a falta d’un nou baròmetre, la sensació que hi ha a la comunitat educativa és que s’ha fet un salt i que el professorat, llevat d’excepcions, està tenint una actitud proactiva per poder abordar qualsevol tema controvertit amb garanties. “He anat perdent la por i aquest any, després de la sentència, no he esquivat el debat, cosa que segurament no hauria passat fa un any”, reconeix una mestra de Pineda de Mar que prefereix, això sí, mantenir l’anonimat. Una altra professora, en aquest cas d’un institut del Baix Llobregat, diu que ha après molt en aquests dos anys i assegura que se sent més apoderada per tractar de temes controvertits a classe, inclòs el tema del Procés. “Al principi estava molt descol·locada, però he anat agafant confiança. Quan van denunciar els professors de Sant Andreu de la Barca vaig tenir por, però ara tinc molt clar que orientar, promoure la reflexió, encara que expressis la teva ideologia, no és adoctrinar, en tot cas seria desadoctrinar”, subratlla.
Veure més
Ver también
Remuntar el 7%. Ciències socials, llibres de text i androcentrisme.
El Temps. Per Moisés Pérez, amb entrevista a Cécile Barbeito. La perspectiva de gènere als …