Josep Maria Royo: ‘Un ‘smartphone justo’ puede acabar con las guerras’.

Josep Maria Royo, Investigador de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Cugatcat

Dissenyar i produir un ‘telèfon intel·ligent just’ amb el mínim dany a les persones i el planeta és l’objectiu de l’empresa holandesa Fairphone, que aquest dimecres ha presentat simultàniament el seu dispositiu a Sant Cugat i Barcelona, en el marc de les Jornades de Biocivilització i el Mobile World Congress (MWC). El membre de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB, Josep Maria Royo, ha donat a conèixer aquest ‘smartphone’ que alerta de les perversions del negoci de la telefonia quan usa minerals extrets de mines de països en conflicte i sota condicions laborals que no respecten els drets humans.