La fecha de liberación de las dos cooperantes de Médicos Sin Fronteras es una incógnita un año después de su secuestro.

Josep Mª Royo Aspa, Investigador de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Agència Catalana de Notícies, acn.cat

Alguns captiveris a Somàlia, on resten retingudes, han estat d’una sola setmana, mentre que altres ja superen els tres anys.

Barcelona (ACN).- Aquest dissabte farà un any que les cooperants de Metges Sense Fronteres (MSF) Montserrat Serra i Blanca Thiebaut van ser segrestades al camp de refugiats de Dadaab, a Kènia. Posteriorment van ser portades a Somàlia, on resten retingudes. Fins quan, segueix sent una incògnita. «Hi ha hagut segrestos que han durat molt més i altres, a penes una setmana», explica l’investigador Josep Maria Royo, expert en la Banya d’Àfrica. El 2007, per exemple, dues cooperants de MSF van ser segrestades a Boosaaso, Somàlia, i van ser alliberades una setmana més tard. L’altre extrem és el del francès Denis Allex, que porta des del juliol del 2009 com a ostatge en mans de la milícia armada al-Xabab.

Postconflicto y postviolencia armada.

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona. Iniciados …