Jornada de Cultura de Pau de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB

L’11 de novembre passat vem organitzar unes jornades per reflexionar sobre els “Reptes de la Construcció de la Pau” actualment i també crear un espai d’intercanvi per fer xarxa amb l’alumnat i les persones que han passat per l’Escola de Cultura de Pau durant 25 anys del postgrau de Cultura de Pau.

PROGRAMA DE LA JORNADA

10.00 a 10.30. Salutació inaugural. Jordi Urgell i vídeos sorpresa.

10.30 a 12.00. Taula principal. Reptes per a la pau avui. Una mirada intersectorial.

Kristian Herbolzheimer – Director de l’Institut Català Internacional per la Pau; Carla Canal Rosich – Responsable de coherència de polítiques de lAjuntament de Barcelona; Oscar Mateos Martín – Acadèmic – Coordinador del grup de recerca Globalcodes; Mariano Flores – Co-coordinador d’Edualter; Laura Dulce Romero – Periodista. Vegeu la Taula aquí.

12.00 a 12.30. Pausa cafè.

12.30 a 14.30. Tallers simultanis.

L’energia transformadora de les narratives noviolentes. Vols escriure un conte noviolent? – Rodrigo Ayarza; Extractivisme, territori i Pau – Fabián Torres; Resiliència i creativitat, dues cares de la mateixa moneda – Mar Maiques; Abordatge de violències masclistes contra persones migrants – Bezawerk Oliver Martínez

16.00 a 18.00. Biblioteca humana: Aprenentatges pràctics per a construir la pau

L’equilibri ètic a les fotografies humanitàries – Natalia Cadavid; Estratègies per parlar de seguretat des de la construcció de pau – Paul Zalduendo; Treball conjunt de la societat civil i les institucions – Maria del Rosario Vásquez; Trobades interculturals un espai per a la construcció de pau – Juliana Otalara; Transformació de conflictes a l’espai públic – Toni Martinez; Mediació interreligiosa en contextos educatius – Lucia Montobbio; La dimensió emocional a l’educació per a la pau en joves – Juliana Sotelo; Provenció amb joves artistes per treballar en equip – Aixa Dulcey.

18.00 a 19.00. Viver de projectes. Espai per enfortir les xarxes professionals i personals i generar sinergies de construcció de pau.

19:00-00:00. Final de jornada i espai de socialització.

🗓️ 11/11 a partir de les 10h

📍 Espai Josep Bota – Recinte Fabra i Coats C/ de Sant Adrià, 20, Barcelona

✏️ Inscripció per reservar places aquí.

Descàrrega el Programa d’activitats.

Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.