caenes

Educació per a la pau

La educación para la paz pretende transformar relaciones y crear las condiciones para la paz.

John Paul Lederach

El treball de l’Escola de Cultura de Pau en l’àmbit de l’educació per a la pau aposta per educar en i per al conflicte i la convivència, amb l’objectiu final de reduir les diferents formes de violència i de generar espais educatius empàtics, cooperatius i crítics.

Per a això, d’una banda, capacitem a actors multiplicadors per tal de reforçar el seu rol de constructors de pau a nivell personal, relacional i en la promoció d’estructures pacífiques. De l’altra, impulsem accions d’investigació aplicada i incidència política en el camp educatiu.

A través de divesos projectes desenvolupem dues línies d’actuació:

Promoció de l’educació per a la pau en l’educació formal amb professorat, centres educatius, comunitat educativa, editorials i universitat.

Promoció de pràctiques de construcció de pau en l’àmbit no formal i comunitari amb professionals, educadors, entitats, associacions, ajuntaments, etc.

Publicacions i recursos

Banc de recursos de jocs i dinàmiques
Materials didàctics
Webs educatives
Materials audio-visuals
Informes i articles d’educació per la pau

Equip

Per impulsar els diversos projectes d’educació per la pau, l’ECP conta amb un equip tècnic de dues professionals i el suport de persones col·laboradores particularment expertes en la temàtica dels projectes on participen. També contem amb el suport d’alumnat en pràctiques.

Equip tècnic
Cécile Barbeito

Marina Caireta
Investigadora