Materials audio-visuals

L’avaluació transformadora com a part del model curricular Competències per transformar el món. Què i com avaluem

28.01.20, Edualter-ECP, Vimeo

Sessió de formació sobre avaluació transformadora, primera sessió del curs “Avaluar per transformar el món”. La Cécile Barbeito hi explica el model d’avaluació de competències que permeti valorar la transformació de l’entorn.

Teixint fils d’emocions

10.11.19. Fora de Quadre, Vimeo

Documental sobre l’experiència del projecte homònim a l’Escola Ciutat Comptal de Nou Barris (Barcelona) on, a través del brodat d’arpilleres, es facilita construir models de relacions, de comunicació i de formes d’organització no violentes a l’aula. Documental produït per Fora de Quadre. Versió de 30 minuts. Versió de 6 minuts.

Què hem de fer si estem preocupats?

21.10.2019, Programa InfoK, TV3

Amb recomanacions per a parlar temes controvertits, basades en les recomanacions “Conviure amb la polarització als centres educatius”.

Mirades ecofeministes i de justicia global a les àrees STEM. Iº Escola d’Estiu EduglobalSTEM

05.07.19. Edualter-ECP, Vimeo

Col·lecció de vídeos de la Iª Escola d’Estiu Eduglobal STEM amb el vídeo resum de la “I Escola d’Estiu EduglobalSTEM”; les sessions de Yayo Herrero sobre  “Aprofundir en coneixements sobre la justícia global des d’una mirada ecofeminista i la seva aplicació en l’àmbit educatiu” (en castellà);

la sessió de la Digna Couso Eines per introduir la justícia global a les aules STEM: la metodologia de les controvèrsies científiques; la sessió de David Bueno Mecanismes per entendre com aprenen els adolescents des de la mirada de la neurociència,

la sessió de la Neus Santmartí “L’avaluació per competències en les àrees STEM, i la incorporació d’una mirada social en aquesta”   i el vídeo  de la Taula Rodona “Els reptes d’educar per la justícia global des de les àrees STEM” amb Yayo Herrero, Neus Santmartí, Digna Couso, Jordi Domènech i Bea Cantero.

Solidaritat crítica amb les persones refugiades

12.06.18, Edualter-ECP, Vimeo

Resum de la sessió de formació en el “Curs Solidaritat Crítica i Transformadora amb les Persones Refugiades” en la que Cécile Barbeito i Marina Caireta reflexionen sobre la definició de persones refufgiades i desmunten alguns tòpics.

Reptes de l’Educació per la Justícia Global

23.05.18, LaFede.cat.

Reflexions sobre el pensament crític com a repte de l’Educació per a la Justícia Global, en el marc de la II Trobada ‘Canviar l’escola per canviar el món’ organitzada per LaFede.cat.

Què és la Mediació?

11.10.17, Programa InfoK, TV3

Introducció a la Mediació escolar, amb entrevista a Cécile Barbeito.

Projecte de convivència de l’Escola Marina (Montgat)

25.07.16, YouTube

El projecte de convivència de l’Escola Marina (Montgat) és un bon exemple de projecte d’educació per la pau. La formadora en educació per la pau, Marina Caireta entrevista a la Silvia Guillamot, la seva directora.

Incidència i sensibilització per la pau a través de xarxes socials

24.07.16, YouTube.

Vídeo resum del Servei Comunitari “Incidència i sensibilització per la pau a través de les xarxes socials” a l’IES el Til·ler (Les Franqueses del Vallès), durant el curs 2015-16, amb el suport de la Lliga dels Drets dels Pobles.

Fomentar la paz, la Concordia y el diálogo desde la escuela

26.03.15, Para Todos la 2, RTVE

Reportaje y debate con Marta Bruguet, doctora en pedagogía, Marina Caireta, de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB y Carme Boqué, doctora en pedagogía. (en castellà)

No-violència

01.08.11, Programa Latituds, TV3.

Documental sobre exemples històrics i principis de la noviolència. Entrevista al formador Paco Cascón i mostra imatges d’una edició anterior de la Diplomatura de Postgrau en Cultura de Pau que organitza l’ECP.