caenes

Fem pinya! Guia d’activitats per cuidar-se i cuidar

Setembre 2025
Cécile Barbeito (autora), Toni Cirera (editor) i Marta Cunill (il·lustracions).

El material “Fem Pinya! Guia didàctica per afavorir les cures en els grups” neix de la suma de moltes històries de petites grans persones –infants i joves– que han afrontat situacions que afecten al benestar emocional i a la convivència.

• Persones que han hagut d’afrontar etiquetes, bromes o comentaris estigmatitzadors.
• Persones que han superat problemes de relació amb els seus grups a l’escola.
• Persones que han sabut marcar límits en allò que els feia mal.
• Persones que han après a cuidar els altres.

Per això, aquest material es centra en la cura, tant en la cura pròpia com en la cura envers les altres persones, com una responsabilitat col·lectiva.

Promou la cohesió de grup (fixant-nos en el que tenim en comú i l’(auto)estima), els mots que fem servir per a cuidar-nos (les bromes que poden no ser divertides pels demés i com marcar límits) i com donar-nos suport.

El material, principalment adreçat a alumnat de 9 a 14 anys, s’ha elaborat, pilotat i revisat en el marc del projecte Croma, impulsat per la Fundació Autònoma Solidària.

Guia d’activitats
Annex 1. Qualitats personals
Annex 2. Insults