caenes

Jocs i Dinàmiques

En aquesta web trobareu un banc de recursos d’activitats d’educació per la pau organitzades per continguts clau (consulteu índex de l’esquerra).

Hi recollim només aquelles dinàmiques que han estat creades directament per l’ECP, o incorporades en algun dels materials pedagògics que tenim editats, originàries d’altres fonts i adaptades per l’ECP.

Entenem l’educació per la pau com “un procés pedagògic adreçat no només a prendre consciencia de les violències locals i globals, sinó també a ser persones proactives a favor de la pau. Busquem capacitar-nos en els coneixements, habilitats, actituds i comportaments adequats per esdevenir persones responsables i noviolentes, capaces de teixir relacions respectuoses i cooperatives, de transformar els conflictes i de contribuir a construir estructures socials mes justes i equitatives en tots els nivells socials –des de l’aula fins al mon, orientades a tenir cura de les necessitats bàsiques de totes les persones i del planeta. Es fonamenta en els conceptes de pau positiva y en la perspectiva creativa del conflicte i utilitza enfocaments metodològics socioafectius i problematitzadors”. (Barbeito & Caireta, 2025)

En educació per a la pau la coherència entre els continguts, els mètodes emprats i les estructures són essencials.

Actitud, coherent amb els valors que es volen transmetre.

Metodologia, partim de l’experiència i de com ens afecta (emocions), per reflexionar-hi críticament (cognició) i actuar en conseqüència (acció).

Estructures, cal que el nostre engranatge organitzatiu sigui coherent amb la pau: la presa de decisions, la distribució de tasques, recursos,  temps i espais, la gestió del conflicte, etc.

Continguts i sabers, cal educar persones competents en saber detectar i eliminar violències, des de les mes visibles (directes) a les més abstractes (estructurals i culturals), en tots els nivells socials, així com en saber com donar-hi resposta i actuar per eliminar-les.

  • Accedeix als jocs i dinàmiques a través del menú de l’esquerra