En l’educació per la pau la metodologia i la didàctica és un element fonamental. Des de l’ECP plantegem l’educació per la pau des d’una perspectiva socio-crítica, això implica donar una rellevància molt gran a aspectes metodològics. Entenem que a més de transmetre continguts de pau, cal fer viure experiències significatives que ens ajudin a entendre i integrar millor aquests continguts, per poder-los transferir posteriorment en altres contextos socials i personals generant acció per la pau. El com fem les coses esdevé un contingut en si mateix: aprenem a dialogar dialogant, a abordar conflictes en la pràctica dels propis conflictes, a conviure convivint, etc.
En aquest sentit promovem una metodologia socioafectiva, problematitzadora i activa, on a través de joc i dinàmiques, diàlegs, testimonis, visites, etc. les persones connecten amb el tema, l’experimenten, amplien coneixements, hi reflexionen críticament i n’extreuen nous aprenentatges que poden aplicar i transferir al seu entorn.
També reivindiquem l’avaluació, una avaluació formadora que ens ajudi a autoregular-nos, créixer, evolucionar i tenir més capacitat d’acció per la pau, tant local com global.
En aquest apartat recopilem eines adreçades a persones educadores. Abordem dos temàtiques:
– La facilitació de diàleg en temes controvertits: tan per poder tractar la controvèrsia plantejada, com per aprendre a dialogar.
– L’avaluació com a eina d’aprenentatge i pràctica reflexiva, no només de validació de resultats.
Altres recursos | ||||
Publicacions |
|