Podem distingir tres tipus de mesures de construcció de pau:
• Aquelles que intenten limitar l’impacte de la violència armada i de les seves conseqüències més directes. Aquestes mesures poden comprendre des d’accions per a aminorar el patiment de la població civil degut al conflicte armat, a projectes de desmovilització de soldats, passant per tallar les fonts de finançament o la possibilitat d’adquirir armes dels actors armats;
• Aquelles que van encaminades a construir una pau durable: aquelles que actuen sobre les causes que van portar al conflicte armat. Aquestes són les mesures que s’han de considerar a més llarg termini, i que inclouen temes com reforçar la democràcia del país, assolir uns nivells sostenibles de desenvolupament, garantir el respecte dels drets humans, etc.
• Aquelles que faciliten els mitjans per a fer possible una transformació noviolenta del conflicte: donar eines a la població per a resistir a la violència, crear canals de diàleg entre parts enfrontades, donar suport a iniciatives civils de pau, etc.
Exercicis i Dinàmiques de l’Escola de Cultura de Pau | ||||
Frenar l’impacte de la violència | ||||
Armes |
El preu i el cost justos? A transformar! Una mina contamina Jimmdu |
|||
Soldats |
Narració pautada Jo vull ser… |
|||
Construir una pau duradera | ||||
Drets Humans |
Me voy a convertir en un ave. Maná Si Peter Pan viniera Festa per la DFCE Declaració intergalàctica El bingo dels drets humans 006, Defensor dels drets humans No hi ha dret! |
|||
Desenvolupament |
El parxís de la xocolata Imagina una llarga desfilada Creuar el riu Quin desenvolupament? La festa del consum Fem cooperativa La seguretat a la regió de xitifajroa Bitlle(t)s |
|||
Democràcia Participació |
De la protesta a la proposta Què fem amb l’antiga fàbrica? I tu, pots participar? La veu de tots i totes La ciutat del caos Terra, mar i cel Què decidim? Paquets democràtics |
|||
Gènere |
Gènere publicitari Caballers i princeses Grans i petits |
|||
Transformació noviolenta del conflicte | ||||
Apoderament i noviolència | [No]violència a Israel-Palestina? [Nou] | |||
Altres recursos | ||||
Publicacions |
|
|||
Materials pedagògics |
|